انجمن علمی مهندسی برق دانشگاه دولتی شهرضا

Shahreza Electrical and Electronic Engineering

انجمن علمی مهندسی برق دانشگاه دولتی شهرضا

Shahreza Electrical and Electronic Engineering

انجمن علمی مهندسی برق دانشگاه دولتی شهرضا

انجمن علمی برق شهرضا

این وبلاگ متعلق به انجمن علمی برق ، دانشگاه دولتی شهرضا می باشد .
نام «sheee»که برای این وبلاگ انتخاب شده است ، مخفف «Shahreza Electrical and Electronic Engineering »است و لذا کلیۀ فعالیت های انجمن علمی برق با این نام شناخته می شود.

آدرس ایمیل مجله :

sheee.shahreza@gmail.com

آخرین نظرات

آشنایی با پرویز جبه‌دار مارالانی

يكشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۳، ۰۲:۱۵ ب.ظ

پرویز جبه‌دار مارالانی

پرویز جبه‌دار مارالانی متولد سال ۱۳۲۰ در تبریز به عنوان یکی از چهره‌های شاخص مهندسی برق در ایران شناخته می‌شود. وی تحصیلات کارشناسی خود را در سال۱۳۴۲ در دانشکده فنی دانشگاه تهران با کسب رتبه اول در رشته الکترومکانیک به پایان رساند. پس از آن با کسب بورس تحصیلی، تحصیلات خود را در دانشگاه کالیفرنیا-برکلی تا مقطع دکترا ادامه داد. سپس در آزمایشگاه‌های بل زیر نظر اساتید بنام خود پروفسور مهدی دهقان تنها و جواد دهقانپور مشغول به کار شد که پس از مدتی ترجیح داد به ایران برگردد و به عنوان استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران به کار مشغول شود.

پرویز جبه‌دار چندین کتاب در زمینه مهندسی برق تالیف کرده‌است.که از اکثر آن‌ها (به خصوص کتاب مدارهای الکتریکی، دو جلد) در دانشکده‌های مهندسی برق ایران به عنوان مرجع استفاده می‌شود. همچنین دو عدد از این کتب («روش‌های کامپیوتری طرح و تحلیل مدار» و «سیستم‌های کنترل نوین» در سال‌ها ۱۳۶۷ و ۱۳۷۰ به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی معرفی گشته‌است.
وی به عنوان استاد ممتاز و نمونه دانشگاه تهران و به عنوان اولین چهره ماندگار در رشته مهندسی برق نیز انتخاب شده است.
او عضو فرهنگستان علوم ایران، شورای انتشارات دانشگاه تهران، هیأت مدیره انجمن مهندسان برق و الکترونیک ایران، کمیته مهندسی برق شورایعالی برنامه ریزی و سرپرست کمیته علمی رشته مهندسی برق، المپیاد علمی دانشجویی و...نیز بوده‌است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی