انجمن علمی مهندسی برق دانشگاه دولتی شهرضا

Shahreza Electrical and Electronic Engineering

انجمن علمی مهندسی برق دانشگاه دولتی شهرضا

Shahreza Electrical and Electronic Engineering

انجمن علمی مهندسی برق دانشگاه دولتی شهرضا

انجمن علمی برق شهرضا

این وبلاگ متعلق به انجمن علمی برق ، دانشگاه دولتی شهرضا می باشد .
نام «sheee»که برای این وبلاگ انتخاب شده است ، مخفف «Shahreza Electrical and Electronic Engineering »است و لذا کلیۀ فعالیت های انجمن علمی برق با این نام شناخته می شود.

آدرس ایمیل مجله :

sheee.shahreza@gmail.com

آخرین نظرات

احداث 5500 مگاوات نیروگاه جدید برقآبی/ رکورد جدید تولید برق پاک در ایران

یک مقام مسئول با اشاره به احداث بیش از پنج هزار و 500 مگاوات ظرفیت جدید تولید برق از طریق نیروگاه های برقآبی از شکسته شدن رکورد تولید برق پاک در نیروگاه‌های برقآبی در طول سال جاری خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، فربد استیری درباره آخرین وضعیت تولید برق پاک در نیروگاه های برقآبی کشور، گفت: تا پایان تابستان سال جاری، میزان پتانسیل بالفعل نیروگاه‌های برق‌آبی کشور به حدود 32 هزار و832 مگاوات رسیده است، گفت: این ظرفیت تولید شامل 10789 مگاوات ظرفیت . . . 

در دست بهره‌برداری، 5543 مگاوات ظرفیت در دست اجرا و 16500 مگاوات ظرفیت در دست مطالعه است. این مقام مسئول با اشاره به سهم 15 درصدی نیروگاه‌های برق‌آبی از مجموع ظرفیت نصب ‌شده نیروگاهی کشور، نقش واحدهای برق‌آبی را در شبکه برق کشور بسیار حیاتی دانست و افزود: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه 9.8 میلیارد کیلووات ساعت انرژی توسط واحدهای برق‌آبی تولید شده است که با توجه به 10789 مگاوات ظرفیت در دست بهره‌برداری و با توجه به تراز آب پشت سدهای دارای نیروگاه برق‌آبی، متوسط قدرت عملی 9445 مگاوات ساعت و میزان قدرت قابل تولید 8325 مگاوات بوده است. مدیر مرکز مدیریت نیروگاه‌های برق‌آبی افزود از افزایش هفت درصدی تولید برق در نیروگاه های برقآبی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: حداکثر قدرت تولید شده مربوط به روز پنجم مردادماه سال‌جاری با توان 8170 مگاوات و حداکثر انرژی تولید شده روزانه 111500 مگاوات ساعت مربوط به 21 خردادماه سال‌جاری بوده است. به گفته این مقام مسئول در این دو روز به‌ترتیب 9 درصد و 11.5 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته (توان قابل تولید 7500 مگاوات و حداکثر انرژی تولید شده روزانه 100000 مگاوات ساعت مربوط به دوم مردادماه سال 1392) حاصل شده است. استیری با یادآوری اینکه برنامه زمان ‌بندی تعمیر سالیانه 9800 مگاوات واحدهای برق‌آبی در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: عملیات تعمیر ادواری سالانه و اساسی این واحدها مطابق برنامه‌زمان‌بندی هماهنگ شده با شبکه برق کشور، از 27 شهریور ماه امسال آغاز شده و تا پایان سال‌جاری ادامه می یابد. وی در مورد بحران آب در کشور و تاثیر آن بر عملکرد نیروگاه‌های برق‌آبی، یادآور شد: در طول سال‌های اخیر و با توجه به کمبود آب و برنامه‌ریزی‌های صورت‌ گرفته جهت رسیدن تراز سدها به رقوم موردنظر در پایان سال آبی، نیروگاه‌های برق‌آبی باوجود کمبود نقدینگی برای انجام پروژه‌های بهینه‌سازی، علاج‌بخشی و شارژ انبار قطعه‌های یدکی و خرید تجهیزات اصلی، با حداکثر توان در خدمت شبکه برق بوده است. این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: بر این اساس ضمن تولید انرژی مستمر فراتر از برنامه و نیز تامین ظرفیت همزمان قابل اطمینان، در راستای ارایه خدمات جانبی نظیر کنترل فرکانس و ولتاژ خدمات قابل‌توجهی به شبکه برق کشور ارایه کرده‌اند.

منبع : انجمن برق آبی

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی